Odpowiedzi

2010-02-21T22:06:16+01:00
A to będzie 900 zł
B to będzie 20 m
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T22:15:42+01:00
Pierwszy=25zl
2 metr:25 zl+5
a)
25+25+5+30+5+35+5+40+5+45+5+50+5+55+5+60+5+65+5+70+5+75+5+80+5+85+5+90+5=900zł
b)
1450zl
900zl-15razy
900+95+5=1000(16 razy)
1000+100+5=1105(17)
1105+105+5=1215(18)
1215+110+5=1330(19)
1330+115+5=1450(20)

glebokosc to 20m
2010-02-21T22:37:56+01:00
Zadania trzeba zrobić za pomocą ciągu arytmetycznego:
a)
An= ?, Sn (czyli suma) = ?
A1= 25
r= 5
n= 15

An= A1 + (15-1) * 5 = 25 + 70= 95

Sn= (A1 + An) /2 *n = 25+95 /2 *15 = 120/2 *15 = 900 zł

Odp. Wykopanie takiej studni kosztuje 900 zł.

b) Teraz troszeczke trudniej ;)
Korzystamy ze wzorów
Sn= (A1 + An) /2 *n i An=A1 + (n-1) * r

Sn= (A1 + A1 + (n-1) * r) /2 *n
1450= (25 + 25 + (n-1)* 5) /2 * n
1450= 50 + 5n -5 / 2 *n
1450= 50n + 5n² - 5n /2 <---- mnożymy razy dwa
2900= 5n² + 45n
0= 5n² + 45n - 2900
Teraz liczmy z delty i wychodzi nam
n1 = -29 <------------ nie może być -29 metra :)
n2= 20 m
Odpowiedz. Studnia ma 20 m.