Odpowiedzi

  • KW27
  • Początkujący
2010-02-21T22:18:32+01:00
12m:4m=3
3x100m=300m
300m:0,1m/s=3000s=50min
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T22:49:53+01:00
W ciągu t₁=10s kombajn przebywa drogę 1m i zbiera zboże z powierzchni:
s₁ = 1m×4m = 4m²
Zatem tempo pracy kombajnu wynosi:
v₂ = 10s/4m² = 2,5s/m²
to znaczy, że w ciągu 2,5 s zbiera zboże z powierzchni 1m².


Obliczmy pole powierzchni zboża, które ma zebrać kombajn:
S = 100m × 12m = 1200m²

Zatem czas potrzebny do zebrania wynosi:
t = 1200m²× (2,5s/m²) = 3000s = 50min

Odp. Kombajn będzie musiał pracować 50min.