Każdej z pięciu osób przyporządkowujemy dzień tygodnia, w którym się urodziła. Ile jest możliwych wyników takiego przyporządkowania jeśli:
a) każda z tych osób mogła urodzić się w dowolnym dniu tygodnia,
b) każda z tych osób urodziła się w innym dniu tygodnia.

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T22:20:39+01:00
A) każda w dowolnym dniu, więc każdy ma do wyboru jeden z 7 dniu. 7*7*7*7*7=
b) każdy w innym dniu, 7*6*5*4*3
8 4 8
2010-02-21T22:21:04+01:00
Moim zdaniem:
5 osób
7 dni
a) 35 bo: 5*7
Bo każda osoba mogła się urodzić w innym dniu
b) 7 bo: tyle jest dni w tygodnia i każdy dzień może być wykorzystany raz

13 1 13
2010-02-21T22:22:03+01:00
A) 7*7*7*7*7, bo każdą z osób możemy przypisać na siedem sposobów
b) 7*6*5*4*3, bo po dopasowaniu dnia do pierwszej, do kolejnej nie mozemy juz przyporządkować tego dnia, więc mamy 6 możliwości itp
6 4 6