Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T18:58:16+02:00
Borsuk - x
lis - y

2x = 3y
2 y = x + 5

2x = 3y
2y-x = 5 / x2

2x = 3y
4y -2x = 10

4y - 3y = 10
y = 10

lis wazy 10 kg
3y = 2x
3 x 10 = 2x
30 = 2x /:2
x = 15 kg
Borsuk wazy 15 kg
2009-10-15T19:01:58+02:00
Borsuk - x
lis - y

obliczyć to można układem równań

2x = 3y
2 y = x + 5

2 x = 3 y
2 y - x = 5 / x2

2 x = 3 y
4 y - 2 x = 10

4 y - 3 y = 10
y = 10

lis = 10 kg

3y = 2x
3 x 10 = 2x
30 = 2x /:2
x = 15 kg

Borsuk = 15 kg
2009-10-15T19:02:19+02:00
X-waga borsuka
y-waga lisa
{ 2x=3y
{ 2y=x+5
2x=3(½x + 2½)
2x=1½x + 7½
½x=7½ /÷½
x=15

y=½x+2½
y=7½+2½
y=10