Dwie Klasy zrywały jabłka w sadzie. Jedna z nich zrywała dziennie 2 razy więcej niż druga. Gdyby pierwsza zrywała o 50kg jabłek więcej, a druga o 50kg jabłek mniej, to zrywałyby taką samą ilośc jabłek. Ile jabłek dziennie zrywała każda klasa?

UKŁAD RÓWNAŃ.

3

Odpowiedzi

2010-02-21T22:48:37+01:00
Dwie Klasy zrywały jabłka w sadzie. Jedna z nich zrywała dziennie 2 razy więcej niż druga. Gdyby pierwsza zrywała o 50kg jabłek więcej, a druga o 50kg jabłek mniej, to zrywałyby taką samą ilośc jabłek. Ile jabłek dziennie zrywała każda klasa?

x = 2y
x-50 = y+50

2y-50 = y+50
2y-y = 50+50
y=100

x=200
1 5 1
2010-02-21T22:54:30+01:00
A- ilosc jablek zrywanych przez jedna klasa
b- ilosc jablek zrywanych przez druga klasa

2a=b
b-50=a+50

2a=b
2a-50=a+50

b=2a
2a-a=50+50

b=2a
a=100

b=2*100
a=100

b=200
a=100

odp. jedna klasa zrywala dziennie 100 jablek a druga 200 jablek
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T22:55:36+01:00
X-jedna klasa
y-druga klasa
x=2y

x-50=y+50
w miejsce x wstawiamy 2y
2y-50=y+50
2y-y=50+50
y=100

x=2y
x=2*100
x=200
odp.jedna klasa zrywała 200kg jabłek a druga 100kg jabłek dziennie