dział : Układy Równań
1.W klasie 2b jest o 25% więcej osób niż w 2a. W sumie w tych klasach jest 45 osób . Ile uczniów liczy każda z tych klas ?


2.Suma połowy jednej liczby i 10% drugiej wynosi 70. Różnica pierwszej liczby i 20% drugiej wynosi 60. Co to za liczba ?

2

Odpowiedzi

2010-02-21T23:00:22+01:00
Dział : Układy Równań
1.W klasie 2b jest o 25% więcej osób niż w 2a. W sumie w tych klasach jest 45 osób . Ile uczniów liczy każda z tych klas ?

225%=45
100%=20

2b=25osób
2a=20osób


2.Suma połowy jednej liczby i 10% drugiej wynosi 70. Różnica pierwszej liczby i 20% drugiej wynosi 60. Co to za liczba ?

x-pierwsza liczba
y-druga liczba

0,5x+0,1y=70
x-0,2y=60

2x=200
x=100
y=200
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T23:01:20+01:00
1]
x=liczba uczniów 2a
y=liczba uczniów 2b

y=x+25%x
x+y=45

y=x+0,25x
x+1,25x=45

2,25x=45
x=45:2,25
x=20

y=45-20=25
w 2a jest 20 a w 2b 25 uczniów
zad.2]
x=pierwsza liczba
y=druga

½x+0,1y=70
x-0,2y=60

x=60+0,2y
½(60+0,2y)+0,1y=70
30+0,1y+0,1y=70
0,2y=70-30
0,2y=40
y=40:0,2
y=200
x=60-0,2×200=60-40=20
to liczby 20 i 200
1 5 1