Odpowiedzi

2010-02-21T23:23:36+01:00
1.

P=1/2x(2+6)x3
P=1/2x8x3
P=4x3=12

2,
niestety nie wiem

3.
P=1/2x6x(20+4)
P=3x24
P=72
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T23:26:13+01:00
H²+4²=5²
h=√(25-16)
h=3
P = (a+b)*h/2
P = (2+6)*3/2
P = 12

------------------------------

x²+2²=5²
x=√(25-4)
x=√21

2²+y²=4²
y=√(16-4)
y=√12

x+y=√21+√12

P = a*h/2
P = 2(√21+√12)/2
P = √21+√12

-------------------------------------------

x²+6²=10²
x=√(100-36)
x=8

8+4+8=20

P = (4+20)*6/2
P = 72
2010-02-21T23:28:33+01:00
Potwierdzam odpowiedzi do 1 i 3. W drugim natomiast wystarczy podzielić podstawę na 2 mniejsze odcinki i wyliczyć je z Pitagorasa. Ogólnie gorek stosował Pitagorasa, ale zapomniał o tym wspomnieć.
To licząc tę podstawę z Pitagorasa wychodzi: sqrt{12}+sqrt{21}, zatem pole całego trójkąta, to (2*(sqrt{12}+sqrt{21})/2, gdzie sqrt to pierwiastek. Zatem odpowiedź to sqrt{12}+sqrt{21} cm^2