Odpowiedzi

2010-02-21T23:51:48+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
MH2SO4=2*1u+1*32u+4*16u=98u
98g---------100%
2g------------x%
x=2*100/98
x=2% wodoru

98g---------100%
32g-----------x%
x=32*100/98
x=32,6% siarki

98g---------100%
64g----------x%
x=64*100/98
x=65,4% tlenu
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T23:55:29+01:00
H2SO4
1*2+32+16*4=98

98 - 100%
2 - x%
x = 2*100/98 = 2,04%
odp. Kwas siarkowy zawiera 2,04% wodoru

98 - 100%
32 - x%
x= 32*100 / 98 =32,65 %

odp. Kwas siarkowy zawiera 32,65% siarki

100 % - (32,65% + 2,04%) = 100 % - 34,69% = 65,31%
odp. Kwas siarkowy zawiera 65,31 %
1 1 1