Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T09:04:16+01:00
1. Staś i Nel w Port Saidzie
2.Podróż z ojcami do Medinet
3. Boże Narodzenie
4. Porwanie
5. Męcząca podróż przez pustynię
6. Wiadomość o zdobyciu Chartumu przez wyznawców Mahdiego
7. W Omdurmanie
8. Droga do Faszody
9. Staś zabija lwa i beduinów-odzyskanie wolności
10. Przez dżunglę
11. Słoń w wąwozie
12. Mieszkanie w baobabie
13. Nel chora na febrę
14. Staś wyrusza do obozu Lindego
15. Uwolnienie Kinga
16. W kraju Wa-hima
17. Dzieci wyruszają dalej.
18. Trudna droga.
19. Spotkanie z ojcami.
2010-02-22T09:06:43+01:00
My jak przerabialiśmy tą lekture pisalismy taki plan wydarzeń:
TOM: I
1staś i nel w port saidzie
2podróz z ojcami do medinet
3boze narodzenie-nel dostaje od pana tarkowskiego olbrzymiego psa-sabe
4ojcowie wyjeżdzaja na inspekcje budowy kanału sueskiego.
5porwanie
6trudna podroz przez pustynie libijska
a)burza piaskowa
b)uciążliwy klimat, fatamorgana i "spiewające piaski",
c)strach i niepewnośc dzieci,
7bohaterstwo stasia,
a)opieka nad nel,
b)plan ucieczki udaremniony przez sabe,
8wiadomośc o zdobyciu chartumu przez powstańców mahdiego,
9w mundurmanie
a) na placu modlitwy
b)audiencja, stas odwaznie broni swojej wiary,
10 droga do faszody,
11dalsze poszukiwania smaina,
12stas zabija lwa i beduinów-dzieci odzyskuja wolnosc,
13przez puszcze,
14nocna przygoda z lwami,

TOM: II
1dalej w droge!
2spotkanie z uwiezionym w wawozie słoniem,
3mieszkanie w baobabie o nazwie"krakow"
4oswojenie kinga
5najwieksze z niebezpieczenstw-febra
6stas wyrusza do obozu lindego
a)poznanie historii podroznika
b)chrzest murzynów chorych na spiaczke
7uwolnienie kinga
8w murzyńskiej wiosce
9 w kraju WA-hima
10dzieci wyruszaja dalej
11widmo smierci
12nareszcie nadchodzi pomoc
13spotkanie z ojcami w mombasie
14kilka lat pozniej
a)małżenstwo stasia i nel
b)podróz dawnymi szlakami
c)dom w polsce
1 5 1