Odpowiedzi

2010-02-22T10:23:29+01:00
Amerykanie pod koniec Drugiej Wojny Światowej (1945 r.) zrzucili bombę atomową na Japońskie miasto Hiroszimę, a trzy dzni później też japońskie miasteczko Nagasaki. Zrobili to aby zmusić ich do kapitulacji i szybkiego zakończenia wojny. Zabili około 100 tyś. głównie ludności cywinej.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T10:40:34+01:00
Amerykanie 6 sierpnia 1945 roku podczas Ii wojny światowej rzucili bombę atomową na Hiroszimę , a 3 dni później 9 sierpnia 1945 roku na Nagasaki.
Chcieli zastraszyć Japonię i zmusić do kapitulacji.
Skutkiem bomby w Hiroszimie była śmierć 78 tysięcy ludzi i zniszczenie 80% miasta.W Nagasaki zginęło 42 tysiące ludzi i zniszczono 39% miasta.Wiele osób zachorowało na chorobę popromienną i uległo skażeniu radioaktywnemu.