Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T10:25:44+01:00
Obwód Δ ABC=6+10+9=25cm
skala podobieństwa k =15:25=0,6

x,y,z= boki Δ A PRIM, B PRIM, C PRIM
x:6=0,6
x= 6×0,6=3,6cm

y:10=0,6
y=10×0,6=6cm

z:9=0,6
z=9×0,6=5,4cm
odp. boki wynoszą: 3,6cm,6cm i 5,4cm
66 4 66
2010-02-22T10:36:52+01:00
A=6
b=10
c=9

Obw. ABC= 6+10+9=25
Obw. A'B'C'=15

Skala podobieństwa = Obw. ABC / Obw. A'B'C' = 25/15=1,66

a'= a/1,66 =6/1,66= 3,61=3,6 w przybliżeniu
b'=b/1,66= 10/1,66=6,02=6 w przybliżeniu
c'=c/1,66=9/1,66=5,42=5,4 w przybliżeniu

Obw.A'B'C'=3,6+6+5,4=15

Odp. Boki trójkąta A'B'C' są odpowiednio równe 3,6 ; 6 ; 5,4

pozdrawiam:)
22 3 22
2010-02-22T10:39:21+01:00
W trójkącie ABC widzimy zasade
pierwszy bo ma 6 cm
drugi ma 10 więc jest o 4 dłuższy
trzeci ma 9 cm więc jest od pierwszego większy o 3

x - długość pierwszego boku w trójkącie A'B'C'
x + 4 - długość drugiego boku
x + 3 - długość trzeciego boku

x + x + 4 + x + 3 = 15cm
3x = 15cm - 4 cm - 3 cm
3x = 8cm /:3
x = 2,6

pierwszy bok -2,6cm
drugi-2,6cm +4 = 6,6cm
trzeci-2,6 +3 = 5,6cm

dasz naj????????:):):)
36 3 36