Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T19:15:16+02:00
Ja co to wytłumaczę-bo to proste popartz koło ma promień 30cm czyli jeśli raz sie obróci pokona drogę równ swojemu obwodowi a wzór na obwód koła jest 2 pi r czyli obwód=2 razy 3,14 razy 30cm= w przybliżeniu-po pi jest przybliżone =188,4cm-tyle drogi pokona koło po jednym obrocie a teraz zamień te twoje kilometry na cm 1km=1000m=100000cm i to podziel przez te cm które pokona koło po 1 obrocie czyli 100000cm dzielone przez te 188,4cm= w przybliżeniu 530,78556 a ciebie pytają ile pełnych obrotów wykona -więc pełnych 530 -tak to pisałam,zebys coś z tego wiedziała -pozdrawiam
1 5 1
2009-10-15T19:23:23+02:00
Policz sobie obwód koła: l= πr²
w r wstawiasz promień koła a π wstaw w przybliżeniu 3,141, w tym przypadku wystarczy małe przybliżenie. wystarczy. Otrzymasz przybliżony obwód koła. zamień teraz kilometry na centymetry, i policz ile razy obwód zmieści się na danym dystansie (czyli podziel z resztą dystans przez obwód. interesuje Cię otrzymana część całkowita)