Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T10:51:11+01:00
Krajobraz śródziemnomorski występuje nad Morzem Śródziemnym (stąd jego nazwa), w Kalifornii, RPA, na południu Australii oraz u wybrzeży Chile w Ameryce Południowej.
Warunki klimatyczne
Latem nad Morze Śródziemne napływa ciepłe i suche powietrze znad Sahary. Jest wtedy sucho i upalnie.
Zimą wilgotne powietrze z zachodu przynosi opady deszczu, a w górach - śniegu. Zima jest bardzo łagodna i temperatura nie spada poniżej 0C. Nie ma klimatycznej zimy.
Warunki klimatyczne
Warunki klimatyczne
Największe opady deszczu występują od listopada do kwietnia.
Flora
Roślinność w tej strefie jest przystosowana do letniego okresu suszy. Liście drzew i krzewów są lśniące, sztywne, grube i twarde. Dzięki temu nie usychają nawet wtedy, gdy utracą dużo wody. Ta wiecznie zielona roślinność strefy śródziemnomorskiej nazywana jest także roślinnością twardolistną.
Flora
W przeszłości w strefie śródziemno-morskiej rosły lasy liściaste i iglaste. Przeważały w nich zawsze zielone dęby, cedry, cyprysy oraz różne gatunki sosen. Od wieków lasy karczowano i wypalano, żeby założyć pola uprawne. Wycięcie lasów, rosnących na zboczach gór, powodowało erozję gleb: deszcze stopniowo zmywały ze stoków urodzajną glebę, aż ziemia stawała się jałowa
8 4 8
2010-02-22T10:55:10+01:00
To śródlądowe morze jako jedyne na świecie otoczone jest lądami należącymi do trzech kontynentów. Już przed tysiącami lat kwitła tu kultura i nauka, rozwijało się rolnictwo, rzemiosło, handel i żegluga. Na obszarze tym pozostały bogate pamiątki starych cywilizacji - pojedyncze zabytki i całe miasta.
Wspólną cechą tych państw, poza dostępem do morza, jest klimat i roślinność śródziemnomorska.Latem nad Morze Śródziemne napływa ciepłe i suche powietrze znad Sahary. Jest wtedy sucho i upalnie.
Zimą wilgotne powietrze z zachodu przynosi opady deszczu, a w górach - śniegu. Zima jest bardzo łagodna i temperatura nie spada poniżej 0C. Nie ma klimatycznej zimy.
Flora:
Roślinność w tej strefie jest przystosowana do letniego okresu suszy. Liście drzew i krzewów są lśniące, sztywne, grube i twarde. Dzięki temu nie usychają nawet wtedy, gdy utracą dużo wody. Ta wiecznie zielona roślinność strefy śródziemnomorskiej nazywana jest także roślinnością twardolistną.
Flora
W przeszłości w strefie śródziemno-morskiej rosły lasy liściaste i iglaste. Przeważały w nich zawsze zielone dęby, cedry, cyprysy oraz różne gatunki sosen. Od wieków lasy karczowano i wypalano, żeby założyć pola uprawne. Wycięcie lasów, rosnących na zboczach gór, powodowało erozję gleb: deszcze stopniowo zmywały ze stoków urodzajną glebę, aż ziemia stawała się jałowa.
6 4 6