Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T10:57:08+01:00
X-cyfra dziesiątek
y-cyfra jedności

x+y=13
x+3=y

x+y=13 |-y
x=13-y

13-y+3=y |-16
-y=y-16 |-y
-2y=-16 |÷(-2)
y=8

x+3=8 |-3
x=5

Odp.: Szukana liczba to 58.
4 2 4
2010-02-22T10:58:15+01:00
13- suma dwóch cyfr
x - cyfra jedności
x-3 - cyfra dziesiątek

x+x-3=13
2x=16
x=8 <--- liczba jedności

x-3=8-3=5 <-- cyfra dziesiątek

poszukiwana cyfra to 58

1 3 1