Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T11:12:51+01:00
Oznaczam:
x -krótszy bok prostokąta
y -dłuższy bok prostokąta
P=xy - pole prostokąta
Trzeba rozwiązać następujący układ równań.

2x+2y=40 cm\\ x+4cm=y-5cm
x+y=20 cm\\ x=y-9cm
y+y-9=20 cm\\ x=y-9cm
2y=29 cm\\ x=y-9cm
y=14,5 cm\\ x=y-9cm
y=14,5 cm\\ x=5,5cm,
ponieważ x=5,5cm i y=14,5 cm to :
P=79,75 cm^2
Odp. P=79,75 cm^2
19 4 19
2010-02-22T11:19:46+01:00
L=40cm P=?
L=2a+2b
2(a+4)+2(b-5)=4a
Rozwiązujemy układ równań
2a+2b=40
2a+8+2b-10=4a




1 5 1