Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T11:07:30+01:00
45 -wiek ojca
10 -wiek pierwszego syna
8 -wiek drugiego syna
x -ilość lat, która upłynie

45+x - wiek ojca po upływie x lat
10+x - wiek pierwszego syna po upływie x lat
8+x - wiek drugiego syna po upływie x lat

45+x = 10+x+8+x /-x-x-45
x-x-x=10+8-45
-x=-27 /:(-1)
x=27

Musi minąć 27 lat.
2 3 2
2010-02-22T11:08:10+01:00
X- lata potrzebne aby wiek ojca i suma lat synów były sobie równe
10+x+8+x=45+x
x+x-x=45-10-8
x=27
spr.
10+27+8+27=45+27
72=72
L=P
Odp. Po upływie 27 lat wiek ojca i suma lat synów będzie równa.
2010-02-22T11:09:46+01:00
45+x=10+x+8+x
45-18=x
x=27
1 1 1