Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T11:48:14+01:00
A=2b
(a+b)*9= 126+3a

9a+9b= 126+3a
a=2b

6a+9b=126
a=2b

21b=126
b=6

a=2b

a=12
b=6


2010-02-22T11:49:59+01:00
2a+2b+18=54
6a+9b=126

2a+2b=54-18
6a+9b=126

2a+2b=36
6a+9b=126

2a=36-2b/2
6a+9b=126

a=18-b
6*(18-b)+9b=126

a=18-b
108-6b+9b=126

a=18-b
3b=126-108

a=18-b
3b=18/3

a=18-b
b=6

a=12
b=6
2010-02-22T11:55:17+01:00
Pole figury ABGH=6a
Pole figury BCDG=6²=36
b=6

Pole figury DEFG=b*3=6*3=18

Obwód figury=a+b+9+b+3+a+6
Ob fig ACEFGH=54

a+b+9+b+3+a+6=54
a+6+9+6+3+a+6=54
2a=24
a=12

Pole figury ABGH=6a
Pole figury ABGH=6*12=72


Pole fig ACEFGH=126
Pole fig ACEFGH=Pole ABGH+ Pole BCDG + Pole DEFG
126=72+36+18