Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T14:16:15+01:00
Każdy obywatel bierze większy lub mniejszy udział w życiu kulturalnym. Uczestnik kultury to nie jest osoba, która bierze udział w elitarnych przyjęciach. Gdy człowiek idzie do kina lub muzeum już bierze udział w naszej kulturze. Gdy człowiek wychodzi z domu, choć nie zdaje sobie sprawy ingeruje w naszą kulturę. Poznaje nowe osoby , rozmawia z innymi, poznaje nowe miejsca. Każde nasze zachowanie daje świadectwo nie tylko naszej kultury, ale także kultury społeczeństwa.
2 3 2
2010-02-22T16:53:48+01:00
Kultura jest to ogół wytworów ludzi, zarówno materialnych, jak i niematerialnych: duchowych, symbolicznych (takich jak wzory myślenia i zachowania).Najczęściej rozumiana jest jako całokształt duchowego i materialnego dorobku społeczeństwa. Bywa utożsamiana z cywilizacją. Kultura to również charakterystyczne dla danego społeczeństwa wzory postępowania, także to, co w zachowaniu ludzkim jest wyuczone, w odróżnieniu od tego, co jest biologicznie odziedziczone. A wiec jaki ja mam wplyw na kulture? No wiec uczesnicze w tworzeniu jej swojacodziennoscia. Tworze ja poprzez kreowanie swoich mysli, swiatopogladu, czasem tym co sa stworze. uczestnicze w procesie tworczym kultury poprzez uczestniczenie w zyciu spolecznym, poprzez spotkania ze znajomymi, wizyty w teatrze, muzeach. Kazdy z nas ma w sobie cos co ma wplyw na kulture. wszyscy jestesmy wspoltworcami kultury.
3 5 3