Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T12:10:31+01:00
Witam !
Mozna zrobić to proporcją:

0,5 kg cukru - 1 kg owoców
x kg cukru - 4,5 kg owoców

1x=4,5*0,5
x=2,25
x=2,25 : 1
x=2,25 kg

Odp. Na 4.5 kg owoców mama potrzebuje 2,25 kg cukru

pozdrawiam ;]]
2 3 2
2010-02-22T12:11:40+01:00
Dane:
Mamy 4,5 kg wiśni
Na jeden kg wiśni dajemy 0,5 kg cukru

Rozwiązane:
4,5 kg × 0,5 kg = 2,25 kg

Odp: Mama potrzebuje 2,25 kg cukru.