Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T12:20:57+01:00
Wzór propanu to:
C3H8

Najpierw liczysz masę molową propanu:
3*12+8*1=44g/mol

Teraz dla węgla; mamy 3 atomy węgla, więc: 3*12=36g/mol

44g - 100%
36g - x

x=(36*100)/44= 81,8%
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T12:27:03+01:00
Wzór propanu C₃H₈
musisz obliczyć masę węgla w tej cząsteczce, a następnie podzielić przez masę cząsteczki
odczytuje z układu masy węgla i wodoru
Mc=12u
Mwodoru=1u
w cząsteczce są 3 węgle, czyli ich masa to 3*12=36u
masa cząsteczki to suma mas 3 węgli i 8 wodorów
M=3*12u+8*1u=36u+8u=44u

zawartość procentowa to stosunek masy węgla do masy całej cząsteczki i razy 100%
36u/44u *100%=9/11 *100%=0,8182*100%=81,82%
u się skróciły, wynik jest podany z przybliżeniem (9/11=0,(81)=0,8181818181...≈0,8182)