Odpowiedzi

2010-02-22T12:42:28+01:00
1. Trochę info. o autorze, powstaniu obrazu, rok.
2. Opis pierwszego planu, potem dalszych.
3. Zakończenie zawierające Twoją opinię o obrazie.

Do obrazu (elementy):
-wykorzystane barwy
-styl
-epoka w której obraz był tworzony
-co przedstawia obraz, czy ma jakiś ukryty sens, czy są jakieś alegorie

Opis postaci:
-przedstawienie postaci
-wygląd zewn.
-życie wewn.
-cechy charakteru
-poglądy, wierzenia, mniemania
-stosunek bohatera do środowiska i vice versa
-podsumowanie
62 3 62
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T12:43:34+01:00
PLAN OPISU OBRAZU:

1.Wstęp: Kim jest autor obrazu? Kiedy i w jakich okolicznościach powstało dzieło?
2.Rozwinięcie:
-Określ tematykę obrazu. : Jaki to rodzaj obrazu? Co lub kogo przedstawia?
-Omów kolejno:pierwszy plan, drugi plan, tło. : Wykorzystaj słownictwo określające stosunki przestrzenne:
a) na pierwszym planie, najbliżej
b) na drugim planie, tuż za..., nieco dalej
c) w tle, w oddali, w głębi, na horyzoncie
d)w dolnym/w górnym rogu, w prawym/lewym rogu
e)po prawej/lewej stronie, z bogu, na górze, na dole
f)na wprost, w centrum, pośrodku
g)nad, wyżej, powyżej, ponad
h)pod, ponieżej
i)przy, między, obok, koło, dookoła

-Nazwij barwy, które przeważają na obrazie. Jakie one są? Co wyrażają?
-Określ nastrój obrazu. radość, pogoda, beztroska, smutek, tajemniczość, powaga, itd.

3.Zakończenie: Jaka jest twoja ocena obrazu? Czy ci się podoba i dlaczego?
127 4 127