Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T12:27:20+01:00
Zalety:



- przyjęcie się przeszczepu (człowiek może wtedy normalnie funkcjonować)

- uratowanie życia

- biorcy przeszczepu nerki zwalniają miejsca dializacyjne innym chorym którzy bez takiego leczenia mogliby umrzeć

- wymaga mniejszych nakładów finansowych

niż dializoterapia



wady:



- możliwość przeniesienia wraz z narządem, groźnego dla życia biorcy zakażenia

- narząd może zostać odrzucony

- możliwość utraty życia

- niedokrwienie przed wszczepieniem narządu

- czarny rynek handlu narządami stwarza możliwość pominięcia kryteriów medycznych wyklucza powodzenie przyjęcia przeszczepu

- długi okres oczekiwania na nerkę

- konieczność wprowadzenia odpowiedniej, ścisłej diety

- konieczność przyjmowania do końca życia specjalnych leków

1 1 1
2010-02-22T12:31:13+01:00
Wady dializowania:
- jest to dosyc niewygodna czynnosc i niekomfortowa dla pacjenta; dializie trzeba sie poddawac co kilka dni
- mozliwosc zakazenia chorobami np zółtaczka
-dializa nie zastapi prawdziwej nerki

przeszczep nerki:
-zawsze istnieje ryzyko,ze nerka sie nie przyjmie, organizm odrzuci przeszczep
-moga wystapic komplikacje zwizane z przeszczepem
1 1 1
  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T12:36:03+01:00
Dializa to jedyna metoda obok przeszczepiania nerki - która pozwala latami utrzymać przy życiu pacjentów nawet w najtrudniejszych dla nich sytuacjach.
dializowanie oczyszcza krew ze szkodliwych substancji, pozwala na utrzymanie stałych wartości parametrów biochemicznych
1 1 1