Odpowiedzi

2010-02-22T12:42:01+01:00
Ten zwrot oznacza ciężką wędrówke która nie przynosi żadnych korzyśi.. możemy to porównać do Syzyfa który toczył olbrzymi głaz na szczyt. ale nie udało mu się to robił to a głaz nadal spadał na dół i nie został wtoczony.. zyzyfowe prace oznaczają bezkorzyściowe męczene się... staranie się... dążenie do czegoś
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T12:58:01+01:00
Syzyfowe prace oznacza ciężką pracę, która nie przynosi żadnych rezultatów. Nie prowadzi do zamierzonego celu. Z mitologi nazwa pochodzi od Syzyfa, który za nieposłuszeństwo musiał wtaczać wielki i ciężki kamień na wysoką górę. W powieści Stefana Żeromskiego "Syzyfowe prace" oznacza to bezsensowne namawianie uczniów przez nauczycieli do rusyfikacji. Obrażali literaturę Polską i tradycję, przekupiali dzieci cukierkami, a za to wychwalali Rosję, W efekcie dzieci nie dały się zrusyfikować dzięki Zygierowi, który na lekcji wyrecytował wiersz o Polsce. Uczniowie zrozumieli, że Polska również ma na swoim koncie wiele zwycięstw. Nauczyciele próbujący wyrwać z serc Polaków uczucia patriotyczne, a także uczniowie, którzy swoją początkową walką nie osiągali żadnych efektów.
4 3 4