Mógłby ktoś powiedzić mi o czym MÓWIĄ POSZCZEGÓLNE FRAGMENTY OPER, nie o czym mówi cała opera tylko fragmenty:
-Kuplety torreadora z opery "Carmen"
-Aria figara z opery "Wesele Figara"
-Aria Księcia z opery "Rigoleto"
-Aria Jontka z opery "Halka"
-Opera Stefana z opery "Straszny dwór"
Bardzo prosze przynajmniej o jakieś wybrane te rzeczy, nie muszą być wszystkie jak nie wiecie, ale błagam przynjamniej część
PROSZE!!!!!!!!!!!!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T13:39:39+01:00
Aria Sterana zwana też Arią z kurantem:
Stefan śpiewa o swoich miłosnych rozterkach, wspomina o swoim dzieciństwie, o tym jak mu było wtedy dobrze.

Aria Księcia Mantui to chodzi o „La Donna e Mobile” z III aktu? Bo w sumie jest też Księże śpiewa też arię w akcie I (Questa O Quella). Podejrzewam że chodzi o akt III bo ta aria jest bardzo znana więc:
Książę Mantui śpiewa o zmienności kobiet, o tym że facet ma z kobietami ciężko.

Aria Escamilla (zwana też toastem lub kupletem torreadora):
To jest ogólnie taki „toast”... Coś co się na imprezach gada. Torreador chwali życie, miłość. Jest on żołnierzem więc czasami wstawia teksty typu: „Baczność!”

Aria Figara (tutaj problem jak w przypadku Rigoletto. Zakładam, że chodzi o „Non più andrai”):
Figaro prosi Rozynę, żonę hrabiego Almaviva aby wstawiła się za nim gdyż hrabia odkrył jeden z jego romansów (Figaro bardzo lubi kobiety ;))

Aria Jontka:
Jontek jest zakochany w Halce, która odrzuca jego zaloty, zarzucając mu że okłamał ją mówiąc, że jej ukochany – Janusz – ją zdradza (niestety myli się bo on ją naprawdę zdradza...)

Jeśli potrzeba więcej info to pisz :)
2 5 2
2010-02-22T15:18:22+01:00
Aria Sterana zwana też Arią z kurantem:
Stefan śpiewa o swoich miłosnych rozterkach, wspomina o swoim dzieciństwie, o tym jak mu było wtedy dobrze.

Aria Księcia Mantui to chodzi o „La Donna e Mobile” z III aktu? Bo w sumie jest też Księże śpiewa też arię w akcie I (Questa O Quella). Podejrzewam że chodzi o akt III bo ta aria jest bardzo znana więc:
Książę Mantui śpiewa o zmienności kobiet, o tym że facet ma z kobietami ciężko.

Aria Escamilla (zwana też toastem lub kupletem torreadora):
To jest ogólnie taki „toast”... Coś co się na imprezach gada. Torreador chwali życie, miłość. Jest on żołnierzem więc czasami wstawia teksty typu: „Baczność!”

Aria Figara (tutaj problem jak w przypadku Rigoletto. Zakładam, że chodzi o „Non più andrai”):
Figaro prosi Rozynę, żonę hrabiego Almaviva aby wstawiła się za nim gdyż hrabia odkrył jeden z jego romansów (Figaro bardzo lubi kobiety ;))

Aria Jontka:
Jontek jest zakochany w Halce, która odrzuca jego zaloty, zarzucając mu że okłamał ją mówiąc, że jej ukochany – Janusz – ją zdradza (niestety myli się bo on ją naprawdę zdradza...)


sorry ale musiałam skopiować bo brakowało mi punktów!