Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T13:16:07+01:00
-krwawo rozprawiał się z opozycją
-miał tajną policję
-nie było wolności prasy
-ludzie byli wsadzani do więzień za absurdalne zarzuty, miało to służyć temu, aby się bali
4 4 4
2010-02-22T13:33:55+01:00
Politykę Stalina można określić jako bezwzględną i bez skrupułów.
Przed II wojną światową skutecznie pozbył się opozycji, a przede wszystkim człowieka, którego się bał chorobliwie-Lenina. Dzięki temu mógł swobodnie działać w ZSRR. Jego rządy był despotyczne. Wprowadził cenzure. 17 IX 39r. zaatakował Polskę, rok później wydał akt, który miał na celu rozstrzelanie polskich oficerów w Katyniu w 1940r Bez żadnych skrupułów podjął decyzje o mordzie tysiące ludzi. Kilka lat później morderstwo wyszło na jaw, a Stalin, który bał się zarzutu nie przestrzegania konwencji heskiej zrzucił winę na Niemców. Nigdy nie przyznał się do tego haniebnego czynu.
Po II wojnie światowej od władzy odsunął swojego współpracownika Mołotowa. Wiaczesław, aby przeżyć musiał wybierać pomiędzy swoim życiem, a żony. Wybrał to pierwsze. Bezwzględną politykę Stalin prowadził dalej, w Polsce komunizm miał straszny wymiar.
1 5 1