Odpowiedzi

2009-10-15T19:10:58+02:00
Mars


Planetę Mars nazywamy też „czerwoną planetą”, dlatego, że jest zbudowana z czerwonych skał. Na jej powierzchni znajdują się liczne kratery. Mars jest czwartą planetą od słońca i jedną z pięciu widocznych gołym okiem. Ta planeta jest o połową mniejsza niż Ziemia, a doba trwa tam 24 godz. 39 min. 35, 244 sekundy. Temperatura powierzchni Marsa ulega dużym wahaniom- w dzień może osiągać niemal 20 C. natomiast w nocy spadać do -90 C. ( na biegunach nawet do -135 C ). Atmosfera Marsa jest bardzo cienka i rozrzedzona, a ciśnienie waha się w granicach 610 paskali. Czerwona planeta ma dwóch naturalnych satelitów „Fobosa” i „Dejmosa” ( oda odkryte w 1877 r.). Do tej pory wysłano 25 misji na tą planetę.
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
  • Mira
  • Początkujący
2009-10-15T19:15:22+02:00
Chciałabym odwiedzić planetę Mars,ponieważ ma dwa księżyce oraz pochodzi od imienia rzymskiego Boga wojny -Marsa oraz jest jedyną z pięciu planet , którą można dostrzec gołym okiem.
4 3 4
2009-10-15T19:17:44+02:00
Ja chciałabym odwiedzić planetę Wenus,poniewaz pochodza z niej kobiety.PLANETA TANOSI NAZWE JAK KOBIETA Z MITOLOGI RZYMSKIEJ BOGINI
MILOŚCI.POZATYM NIE POSIADA ONA NATURALNEJ SATELITY. POZATYM WENUS JEST OGNISTA PLANETĄ.POKRYTA JEST PŁASZCZEM BAZALTOWYM BARDZO TWARDYM.
1 5 1