Sen miałem dziwny. A tak to było:
W tłumie kosmitów na placu stałem.
Dwieście ich oczu na mnie patrzyło,
Ale zarysów ciał nie widziałem.
Wtem usłyszałem-Hej Ziemianinie,
Zadam ci teraz trudne pytanie.
Musisz się śpieszyć, bo gdy noc minie,
Chcemy gotowe mieć rozwiązanie.
Kilku z nas ma, jak ty, oczu parę.
O siedmiu więcej ma ich dwie pary.
A czworo oczu ponad twą miarę
Mam ja, ma brat mój i ojciec stary.
Połowę grupy już omówiłem,
Reszta mych druchów ma oko jedno.
Z jak liczną grupą tutaj przybyłem?
Spróbuj obliczyć, nim gwiazdy zbledną.

3

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T13:35:34+01:00
2x+4(x+7)+6*3+1*(x+x+7+3)=200
2x+4x+28+18+x+x+10=200
8x=200-56
8x=144
x=18

2(x+x+7+3)=4x+20=4*18+20=92
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T13:38:53+01:00
X - oczu parę
x+7 - siedmiu więcej ma ich dwie pary
3*6-A czworo oczu ponad twą miarę
Mam ja, ma brat mój i ojciec stary

(x) + (x+7) + 3-Połowę grupy już omówiłem,
x+x+7+3=2x+10-Reszta mych druchów ma oko jedno


2x+4(x+7)+6*3+1*(x+x+7+3)=200
2x+4x+28+18+x+x+10=200
8x=200-56
8x=144
x=18

2(x+x+7+3)=4x+20=4*18+20=92
3 5 3
2010-02-22T13:41:04+01:00
Kilku z nas ma, jak ty, oczu parę. => x - liczba dwuokich

O siedmiu więcej ma ich dwie pary. => x+7 - liczbę czterookich

A czworo oczu ponad twą miarę
Mam ja, ma brat mój i ojciec stary. => czyli 3*6

Połowę grupy już omówiłem, => czyli (x) + (x+7) + 3 to połowa, jednookich jest (x+x+7+3), czyli 2x+10




2x+4(x+7)+6*3+1*(x+x+7+3)=200
2x+4x+28+18+x+x+10=200
8x=200-56
8x=144
x=18

2(x+x+7+3)=4x+20=4*18+20=92
8 4 8