PISZCIE !plis . ;)
Wojtek, wybierając się wraz z kolegami na wycieczkę w góry zabrał ze sobą cztery tabliczki czekolady.Obliczył, że jeśli każdemu koledze da po 3/4 tabliczki, to dla niego zostanie 1/4 tabliczki.
a) Ilu kolegów wyruszyło z Wojtkiem na wycieczkę ?
b)Po jakim kawałku czekolady powinien dać każdemu koledze, aby wszyscy,łącznie z nim dostali po tyle samo ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T13:33:32+01:00
Są 4 czekolady po 4/4 .
4/4 x4 = 16/4
16/4 : 3/4 = 5 i jeden kawałek
Uczniowie - 5

OBL:

16/4:6=2/3

Odp: Każdy powinien dostać 2/3 całej czekolady.
2010-02-22T13:52:20+01:00
2010-02-22T13:56:54+01:00
4 = 3/4x + 1/4
3 ¾ = ¾x | : ¾
15/4 * 4/3 = x
5 = x

a) 5 kolegów
b) 4:6 = 2/ -> Powinien dać każdemu po 2/3 tabliczki.