Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T13:40:35+01:00
Legenda (łac. legenda – to co powinno być przeczytane) – w literaturze fantazyjna opowieść, związana z życiem świętych i męczenników. Informuje o powstaniu jakiegoś miasta lub państwa, zawiera zdarzenia historyczne, najczęściej występuje w niej jakiś bohater lub rycerz.Kiedyś była przekazywana ustnie, następnie zapisywana. Pierwsze legendy powstały w średniowieczu. Najbardziej znaną legendą z tego okresu jest "Złota legenda Jakuba de Voragine". W tradycji wolnomularskiej Legenda o Mistrzu Hiramie opisuje losy legendarnego założyciela masonerii.
2010-02-22T13:43:16+01:00
Legenda jest to opowieść, która została rozpowszechniona w starożytności. Jest to baśniowa opowiastka z elementami prawdy. Informuje o powstaniu jakiegoś miasta lub państwa, zawiera zdarzenia historyczne. Bohaterami jej są najczęściej rycerze. Związana jest również z życiem świętych i męczenników. Od początku przekazywana z ust do ust, od niedawna zapisywana.
1 5 1