2 proste zadania, 6 klasa sp:

1. W kinie są 594 miejsca. Na parterze jest 18 rzędów po 24 miejsca. Na balkonie są rzędy po 27 miejsc. Ile rzędów jest na balkonie?
2. Ogrodnik kupił 45 m siatki do naprawy ogrodzenia. Jednego dnia wymienił 9.5 m siatki, a drugiego dnia na odcinku 2 razy dłuższym. Ile metrów siatki zostało?

z góry dziękuje

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T13:59:22+01:00
Zad.1)
(594-18*24) :27=( 594-432):27=162:27=6
Na balkonie jest 6 rzędów
zad.2)
45- (9,5+2*9,5)=45-(9,5+19)=45-28,5=16,5
Zostało 16,5 m siatki
1 5 1
2010-02-22T14:01:11+01:00
1.
Skoro miejsc w kinie jest 594
To na parterze jest 18*24=432
To na balkonie 27*6=162
Razem daje 594 miejsc.

2.
1dzień- 9,5m
2dzień- 9,5*2=19
19+9,5=28,5m

To zostalo 45-28,5 a to si rowna 16,5m
1 5 1
2010-02-22T14:05:58+01:00
Zad 1

razem= 594 miejsca
parter= 18*24=432miejsca

594-432=162miejsca <--- balkon

162:27=6 <--- rzędy na balkonie

Odp. Na balkonie jest 6 rzędów po 27 miejsc.

zad 2

siatki razem= 45m
zużycie siatki pierwszego dnia=9.5m
zużycie siatki drugiego dnia= 2*9.5m=19m
zużycie siatki w obu dniach= 9.5m+19m= 28.5m
siatki zostało= 45m-28.5m= 16.5m

Odp. Zostało 16.5m siatki.