Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T14:16:52+01:00
-Budowa ciała traszka jest większa i masywniejsza
-Długość ogona zwykłej jaszczurki ogon jest dłuższy niż traszki
-Barwa pancerza traszki jest dośc charakterystyczna natomiast pospolitej jaszczurki jest zwykła
8 4 8
2010-02-22T14:22:09+01:00
Jaszczurki pochodzą z grupy gadów łuskonośnycha traszki z grupy płazów ogoniastych.Spotkać je można na tereniach wodno lądowych, a jaszczurki wszędzie oprócz Antarktydy.Jaszczurki są także latające a traszki nie.
5 3 5
2010-02-22T14:22:44+01:00
Traszka
- gatunek płaza ogoniastego z rodziny salamandrowatych
-Ciało cylindryczne, wydłużone i słabo umięśnione. Głowa mała, wąska i wysklepiona
-Długość ciała osobników dorosłych; u samców 4,1cm–11 cm, u samic 4,1cm–10 cm. Masa ciała od 0,9g–4,6 g.



jaszczurka
- grupa gadów łuskonośnych obejmująca czworonożne lub beznogie zwierzęta lądowe o wydłużonym ciele, oczach posiadających powieki, mocnych szczękach i diapsydalnej czaszce. Występują na wszystkich kontynentach poza Antarktydą oraz na wielu wyspach oceanicznych. Są najliczniejszą grupą gadów obejmującą ponad 4000 gatunków.
-Długość od ok. 3 cm do ok. 3,5 m
Masa ciała do 150 kg.
-Typowa jaszczurka ma ciało wydłużone zakończone różnie wykształconym ogonem. Autotomia (odrzucenie i regeneracja) ogona w różnym stopniu rozwinięta za wyjątkiem: waranów, agam, kameleonów, heloderm i niektórych legwanów
4 4 4