Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T19:22:47+02:00
1. Nie mają jądra - pozwala to na przenoszenie większej ilości tlenu, zanikają też inne organelle np: mitochondria, aparat Golgiego, centriole etc.
2. Duża zawartość hemoglobiny w cytoplazmie. Każda z nich w centralnej części ma hem, w którego skład wchodzi żelazo. Taka budowa nadaje hemoglobinie specjalne właściwości, dzięki ktorej łatwo łączy się ona z tlenem tworząc oksyhemoglobinę.
3. Erytrocyty są małymi i licznymi komórkami w kształcie dwuklęsłych dysków, co daje dużą powierzchnię do przenoszenia tlenu.
2009-10-15T19:24:05+02:00
Głównym zadaniem erytrocytów jest przenoszenie tlenu,co jest możliwe dzięki obecności w nim czerwonego barwnika hemoglobiny, który ma zdolność do nietrwałego wiązania tlenu i przechodzenia w oksyhemoglobinę.

Niewiem czy pomoglem ale napisalem co wiedzialem ;)