Odpowiedzi

2010-02-22T14:35:00+01:00
S=½xgxt²
g=10m/s²


2s=gt²
t²=2s/g
t=pod pierwiastkiem(2s/g)

t=2s

szybkość V=gxt
v=10m/s²x2s=20m/s
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T14:35:37+01:00
V=?
s=20m

jest to spadek swobodny ciała, musimy zastosować dwa wzory, najpierw na drogę i z niej obliczyc czas, a pósniej na prędkośc

s=½*g*t² gdzie g=10m/s²

po przekształceniu wzoru mamu że
2s=gt²
t²=2s/g
t=√(2s/g)

t=2s

szybkość V=g*t
v=10m/s²*2s=20m/s
i to jest szukana odpowiedź
2010-02-22T14:39:18+01:00
Witam
dane h=20m, g=10m/s2
szukane v
Ek ciała tuż przed zderzeniem powstała kosztem Ep, jaką ciało miało na
wysokości h.
Ek = Ep
0,5mv2 = mgh
v2 = 2gh = 2*10m/s2*20m = 400m2/s2
v = 20m/s

...................pozdrawiam