Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T14:32:42+01:00
Referendum-forma głosowania o charakterze powszechnym
inicjatywa ludowa-jeden z elementów demokracji bezpośrednie
weto ludowe-jest to wyrażenie sprzeciwu wobec rozwiązań istniejących w obowiązującym systemie prawa
zgromadzenie ludowe-podstawą republikańskiej demokracji w starożytnym Rzymie. Udział w zgromadzeniach brali tylko obywatele rzymscy
wybory- proces, w którym obywatele wybierają spośród zgłoszonych kandydatów swoich przedstawicieli do organów władzy.
1 5 1
2010-02-22T14:35:23+01:00
Referendum-forma głosowania o charakterze powszechnym, mogą brać w nim udział wszyscy obywatele uprawnieni do głosowania
inicjatywa ludowa- element demokracji bezpośredniej umożliwiający ściśle określonej przez prawo grupie obywateli, posiadających pełnię praw wyborczych wnieść projekt ustawy do laski marszałkowskiej, skąd będzie przechodził kolejne etapy trybu ustawodawczego
weto ludowe-wyrażenie sprzeciwu wobec rozwiązań istniejących w obowiązującym systemie prawa
zgromadzenie ludowe- w starożytności jeden z podstawowych organów władzy państwowej
wybory- proces, w którym obywatele wybierają spośród zgłoszonych kandydatów swoich przedstawicieli do organów władzy. Jest to podstawowy mechanizm demokracji.