Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T14:35:25+01:00
*zatrzymują wodę co zapobiega powodziom
*są organizmami pionierskimi: zasiedlają rózne nieużytki np. hałdy. Zmieniają podłoże (wytwarza się gleba) co umożliwia osiedlanie się innych roślin.
*są wykorzystywane jako ściółka, materiał do pakowania, na podściółkę w uprawach truskawek i poziomek.
*ze szczątków torfowców powstaje torf: wykorzystuje sie go do wyrobu płyt izolacyjnych, papieru, tektury
*pewne gatunki torfu to borowina i są wykorzystywane do kąpieli leczniczych
*prof Tołpa prowadził badania nad rola preparatów z torfu na leczenie nowotworów. tzw preparat Tołpy jest zalecany przy leczeniu pewnych rodzajów nowotworów

Ps mam nadzieje że pomogłam ;)
3 5 3
2010-02-22T14:47:45+01:00
- powstałe ze szczątków mchów pokłady torfu, który ma zastosowanie w różnych dziedzinach: np gospodarce, medycynie, ogrodnictwie:
*borowina
*materiał opałowy
*nawóz
*do produkcji papieru
*do produkcji płyt izolacyjnych
*w przemyśle chemicznym
- wzbogacają glebę w próchnicę, więc ją użyźniają
- pokrywają glebę zwartymi darniami, przez co zmniejszają parowanie i zabezpieczają glebę (przed wymyciem przez wodę i wywianiem przez wiatr), może to mieć także znaczenie negatywne: darnie często nie dopuszczają do wzrostu innych roślin
-
4 5 4