Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T19:21:18+02:00
Cp - Stężenie procentowe
Ms - Masa substancji
Mr - Masa roztworu

Cp = Ms * 100% / Mr

Mr = Ms * 100% / Cp

Mr = 5 * 100% / 3%
Mr = 166,6 g

Mw = Mr - Ms
Mw = 161,6 g






3 3 3
2009-10-15T19:23:24+02:00
Woda jako rozpuszczalnik ma 0%, a kwas borowy w tym wypadku ma 100% (jeśli byłoby inaczej, pisało by to w treści zadania)

Rozwiązanie - piszemy tzw. krzyż Andrzeja dla stężeń:

100%------------3 -------5g
..........3%
0% -------------97 -------X

X = 97*5/3
X = 161,66g

Odp.: Należy dodać 161,66g (lub zaokrąglamy do 162g) wody.
3 2 3