Na wagon towarowy załadowano 280 dębowych i sosnowych podkładów kolejowych. Jeden podkład dębowy waży 46 kg,a sosnowy 28 kg. Ile dębowych, a ile sosnowych podkładów załadowano, jeśli wiadomo, że dębowe podkłady ważą łącznie o 1780 kg więcej niż sosnowe ?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T15:12:39+01:00
X - ilość sztuk dębowych
y - ilość sztuk sosnowych
x+y=280 sztuk
y= 280-x

x*46kg - masa dębowych
y*28kg =(280-x)*28kg - masa sosnowych
masa dębowych = 1780kg+masa sosnowych zatem:
x*46 = 1780+(280-x)*28
46x=1780+7840-28x
74x=9620
x=130

y=280-x = 280-130 = 150

Odp. Załadowano 130 sztuk dębowych i 150 sztuk sosnowych
1 5 1
2010-02-22T15:20:02+01:00
X-liczba podkładów dębowych
y-liczba podkładów sosnowych

46x-28y=1780
x+y=280
x=280-y
46(280-y) - 28y=1780
12880-46y-28y=1780
12880-74y=1780
74y=12880-1780
74y=1110/74
y=150
x=280-150=130
2010-02-22T15:23:18+01:00
X- podklady debowe
y- podklady sosnowe

x+y=280
46x-1780=28y
x+y=280 /*28
46x-28y=1780
28x+28y=7840
46x-28y=1780
74x=9620
x=130 - ilosc pod debowych

x+y=280
130+y=280
y=150 - ilosc pod sosnowych