Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T15:11:29+01:00
1. OBLICZAM ILE jest substancji rozpuszczonej w wodzie
w 100 g rozt. jest 20 g substancji rozpuszczonej
w 200 g---------x
x=40 g

czyli substancji rozpuszczonej jest 40 g, w 160 g. wody.
jezeli odparuje 100 g. wody to pozostanie jej 160-100=60
czyli stezenie bedzie
40*100%/60+40 =40%
2 5 2
2010-02-22T15:15:03+01:00
Witam
200g 20% roztworu zawiera 40g substancji rozpuszczonej 0raz 160g wody.
Po odparowaniu 100g wody, pozostało jej tylko 60g, a masa roztworu
spadła do 40g+60g=100g. A 40g w 100g 0znacza 40%.
Roztwór zatężył się do 40%

................pozdrawiam
1 5 1