Suma trzech liczb jest równa dziesięć. Pierwsza z nich to dwie całe i jedna piąta, a druga trzy całe i jedna czwarta. Oblicz trzecią liczbę.


proszę napisać mi słownie, czyli tak jak ja napisalam. maja być wszystkie obliczenia.. dziękuję! TO PILNE, NA JUTRO!!!

3

Odpowiedzi

2010-02-22T15:09:50+01:00
2,2+3,25=5,45
10-5,45=4,55
trzecia liczba to 4,55
1 2 1
2010-02-22T15:11:49+01:00
2 1/5+3 1/4 +x =10
sprowadzamy do wspólnego mianownika jakim jest 20
1/5= 4/20
1/4= 5/20
2 4/20+ 3 5/20 = 5i 9/20
10-5i9/20=4i11/20
Odp 4i11/20
4 4 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T15:16:09+01:00
Dwie całe i jedna piąta + trzy całe i jedna czwarta
dwie całe zamieniamy na dwie całe i pięć dwudziestych czyli mnożymy licznik i mianownik przez cztery
a trzy całe i jedna czwarta zamieniamy na trzy całe i pięć dwudziestych czyli mnożymy licznik i mianownik przez pięć
i teraz dwie całe i pięć dwudziestych dodajemy trzy całe i pięć dwudziestych a to się równa pięć i dziewięć dwudziestych
od dziesięciu odejmujemy pięć i dziewięć dwudziestych a to się równa cztery i jedynaście dwudziestych
proszę :)
4 4 4