Obwód prostokąta wynosi 68 cm. Długość jest o 2 cm większa od potrojonej szerokości.Oblicz długość i szerokość tego prostokąta.

Oblicz miary katów wewnętrznych trójkąta, jeśli wiadomo,że jeden kąt jest 1,5 razy większy od drogiego , a trzeci jest równy sumie dwóch pozostałych kątów.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • aga7
  • Rozwiązujący
2010-02-22T15:21:17+01:00
Zad. 1
x- szerokosc
3x + 2 - długosc
2x + 2(3x +3) = 68
2x + 6x + 4 = 68
8x = 64
x = 8
szerokosc = 8
długosc = 3x + 2 = 26

zad. 2
x - miara pierwszego kata
1,5x - miara drugiego kata
x+ 1,5 x = miara trzeciego kata

x + 1,5x +(x + 1,5x) = 180
5x = 180
x = 36
kat I = 36
kąt II = 1,5x = 54
kąt III = x+ 1,5x = 90
1 4 1
2010-02-22T15:27:01+01:00
Ob prostokąta = 2a+2b
2a+2b= 68cm
a+2cm=3b
(3b)+2=a
2(3b+2cm)+2b=68cm
6b+4cm+2b=68cm
8b=68cm-4cm
8b=64cn/8
b=8cm

a=3*8+2cm
a=26cm
Spr 2*26+2*8=52+16=68