Doprowadź podane liczby do tej samej postaci (dziesiętnej lub zwykłej) i wykonaj działania

bede tak pisał bo inaczej nie mogę to chodzi jedna druga dodać zero całych i osiem dziesietnych to tylko przykład
1+0,8 =
2


2-1,3=
5



7- 1cała i jedna druga
20


5
1,5 + 8



3
2,25 + 16

3

Odpowiedzi

2009-10-15T19:46:34+02:00
1/2 + 0,8 = 0,5 + 0,8 = 1,3
2/5 - 1,3 = 0,4 - 1,3 = -0,9
1/7/20 - 1,2 = 1/7 *1/20 - 1,2 = 1/140 - 12/10 = 1/140 - 168/140 = -167/140 = 1,2 (nie jestem pewna czy dobrze zrozumiałam zapis)
5/1,5 + 8 = 5 * 10/15 + 8 = 10/3 + 7 i 3/3 = 10/3 + 24/3 = 34/3 = 11 i 1/3
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T19:48:59+02:00
1+0,8 = 0,5 +0,8 = 1,3
2


2-1,3= 0,4 - 1,3 = -0,9
5


1
7- 1cała i 2 = 1/7 - 42/20 = 7/140 -294/140 =-287/140
20


5
1,5 + 8= 5/(3/2) + 8 = 10/3 +24/3 = 34/3



3
2,25 + 16 =3/(9/4) +16 =12/9 + 144/9 = 166/9
  • Użytkownik Zadane
2009-10-15T19:54:35+02:00
½+8/10=5/10+8/10=12/10=1⅕

⅖-1,3=⅖-1 3/10=4/10-13/10=-9/10

1
7- 1cała i 2/20=1/7-22/20=20/140-14/140=7/140

5
1,5 + 8=7/3+8=2 1/3+8=10 1/3

3
2,25 + 16 =3*4/3+16=12/9+16=16 1/3