Odpowiedzi

2010-02-22T15:29:31+01:00
Należy co najmniej 2 razy dziennie myć zęby. Pamietać o umyciu się przed snem oraz rano. Myć recę po wyjsciu z toalety.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T17:29:20+01:00
Do higieny osobistej zaliczamy takie elementy jak mycie zębów, włosów, zmiana bielizny i ubrań, maja one bardzo duży wpływ na zdrowie człowieka.
Mycie zębów jest bardzo istotne dla zdrowia, przez całe życie dbamy by były czyste, abyśmy nie mieli ubytków i by nie bolały. Zdrowe zęby to nasz wizerunek. Największe zagrożenie dla naszych zębów to próchnica. Jest to uszkodzenie szkliwa, a nie raz i środka zęba. Winne są bakterie, które bez przerwy tworzą się w ustach. Do higieny jamy ustnej potrzebna jest pasta z fluorem, szczoteczka, która powinna być zrobiona ze sztucznego włosia o zaokrąglonych końcówkach. Szczoteczkę należy wymieniać co trzy miesiące. Najtrudniej wyjaśnić dzieciom jak ważne jest dbanie o zęby, dlatego musimy być bardzo zachęcająco im to wyjaśnić. Przekonujemy, że to jest dla ich zdrowia, będą mieli swoją własną szczoteczkę, bardzo kolorową i ładną. Zęby należy myć co najmniej trzy razy dziennie, po każdym posiłku, a szczególnie starannie po słodyczach. Dotyczy to zarówno dzieci jak i dorosłych. Dzieci muszą i biorą przykład ze swoich rodziców, dlatego dorośli także powinni przywiązywać wagę do mycia zębów, bo oprócz dawania przykładu, dbanie o zęby jest bardzo ważne także dla ich zdrowia.
1 2 1