Odpowiedzi

2010-02-22T15:36:27+01:00
Charakterystyka praw człowieka
Najważniejsze cechy praw człowieka:
• uniwersalność (na całym świecie wszystkie prawa mają to samo znaczenie),
• indywidualność (przynależą każdemu człowiekowi bez względu na jego rasę, pochodzenie, kolor skóry, język itd.),
• jednokierunkowość (państwo nie może żądać żadnych zobowiązań w zamian za prawa człowieka),
• nienaruszalność (żadne państwo nie może łamać praw człowieka),
• niezbywalność (praw człowieka nie można się wyzbyć, nie można ich sprzedać, scedować, odstąpić, zrzec się),
• względność (prawa człowieka mogą podlegać pewnym ograniczeniom). Względność praw człowieka oznacza, że realizacja niektórych praw może być przez państwo zawężana. Nie powoduje to jednak dowolności ani swobody.
Bezwzględne prawa człowieka (tzn. absolutne) nie podlegają żadnym ograniczeniom, np. zakaz tortur, prawo do sądu czy zakaz niewolnictwa.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T15:37:29+01:00
Ja zrobiłam na swoim coś takiego
prawa czlowieka to prawa każdego człowieka aż do naturalnej śmierci przysługujące mu niezależnie od koloru skóry, wyznania, narodowości, płci i wykształcenia.... ;]