Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-15T19:46:33+02:00
Muzyczny instrument strunowy, w którym wzbudzenie drgań struny odbywa się poprzez jej szarpnięcie. Może być to bezpośrednie szarpnięcie gołymi lub uzbrojonymi palcami, lub - jak to ma miejsce w klawiszowych instrumentach szarpanych za pomocą drewnianego pióra.

Do instrumentów strunowych szarpanych należą:

* bałałajka
* bandżola
* banjo
* cytra
* gitara
* gitara basowa
* harfa
* kitara
* klawesyn
* koto
* lira
* lutnia
* mandolina
* shamisen
* tar
3 3 3
2009-10-15T19:48:52+02:00
Instrument szarpany - muzyczny instrument strunowy, w którym wzbudzenie drgań struny odbywa się poprzez jej szarpnięcie. Może być to bezpośrednie szarpnięcie gołymi lub uzbrojonymi palcami, lub - jak to ma miejsce w klawiszowych instrumentach szarpanych za pomocą drewnianego pióra (klawesyn) - uderzenie w klawiaturę.

Do instrumentów strunowych szarpanych należą:

* bałałajka
* bandżola
* banjo
* cytra
* gitara
* gitara basowa
* harfa
* kitara
* klawesyn
* koto
* lira
* lutnia
* mandolina
* shamisen
* tar
3 3 3
2009-10-15T20:40:33+02:00
Do instrumetów strunowych szarpanych należą :

-bałałajka,
-bandżola,
- banjo,
-cytra,
- gitara,
-gitara basowa,
- harfa,
-kitara,
- klawesyn,
-koto,
- lira,
-lutnia,
- mandolina .
- shamisen
- tar
2 1 2