Odpowiedzi

2010-02-22T15:52:08+01:00
Sakrament małżeństwa jest przysięgą przed bogiem jaką składają sobie zakochani. Kościół jedynie błogosławi ;)
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-22T15:52:41+01:00
Na podstawie publikacji ks.Piotra Skibniewskiego


1.Wiek - poniżej 16 lat dla mężczyzny i 14 lat dla kobiety - przy czym Konferencja Episkopatu Polski podwyższa tę granicę odpowiednio do 21 i 18 lat.
2.Niezdolność fizyczna do współżycia (niepłodność nie jest przeszkodą).
3.Sakramentalny związek małżeński zawarty z inną osobą.
4.Różnica religii - gdy jedna ze stron jest nieochrzczona.
5.Święcenia.
6.Wieczysty ślub zakonny.
7.Uprowadzenie kobiety przez mężczyznę w celu zawarcia z nią małżeństwa.
8.Małżonkobójstwo - czyli zamordowanie małżonka lub moralne przyczynienie się do jego śmierci w celu zawarcia nowego związku.
9.Pokrewieństwo w linii prostej (ojciec - córka itp.) oraz do czwartego stopnia w linii bocznej.
10.Powinowactwo w linii prostej (ojczym - pasierbica itp.).
11.Przyzwoitość publiczna - relacja powstająca z nieważnie zawartego małżeństwa lub publicznego konkubinatu zabraniająca małżeństwa pomiędzy mężczyzną a matką i córką jego konkubiny itp.
12.Pokrewieństwo ustawowe płynące z adopcji prawnej (adoptujący - adoptowany) oraz w drugim stopniu linii bocznej (dziecko naturalne - dziecko adoptowane czy też dzieci adoptowane między sobą)


Zakochani składają sobie śluby, Sakramentu Małżeństwa udziela ksiądz!
2010-02-22T16:07:50+01:00
Wszystkim nie wierzącym, kobiecie i kobiecie, mężczyźnie i mężczyźnie itp.


Licze na naj :)