Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T15:54:30+01:00
Wysokość podzieliła podstawę 9cm na 2 części :5i 4 cm
z pitagorasa obliczam h
h²=5²-4²
h²=25-16
h²=9
h=3

obwód=5+3+9+5=22cm
pole=½(5+9)×3=21cm²
2010-02-22T15:57:27+01:00
P=1/2 * 5cm*(5cm+9cm) = 35cm²

9cm/3=3cm - drugie ramię

Obw. = 5cm+9cm+5cm+3cm= 22cm
2010-02-22T15:58:57+01:00


__5cm
3cm | \ 5cm
|____ \
9cm
P= a+b/2 * H
P= 5+9/2 * 3
P= 14/2 * 3
P=7*3
P=21cm(kwadratowe)
Ob=a+b+c+d
Ob= 5cm+3cm+9cm+5cm
Ob=22