Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T15:59:35+01:00
Zadanie
Zośka, Marcelina i Jadzia są kolekcjonerkami znaczków. Zośka ma kilka znaczków, Marcelina ma 3 razy więcej znaczków niż Zośka, a Jadzia ma o 5 znaczków mniej od Marceliny. Razem mają 40 znaczków. Ile znaczków mają poszczególne dziewczynki?


rozwiązanie
Dane:
Zośka-x
Marcelina-3x
Jadzia-3x-5
razem-40

x+3x+3x-5=40
7x-5=40
7x=40-5
7x=35/:7
x=5


Od razu dałam rozwiązanie... To nie było z książki!
Pozdrowionka ;)
2010-02-22T16:04:56+01:00
Mama kupiła 100 cukierków. Podzieliła je pomiędzy swoje dzieci po równo. Każde otrzymało po 20 cukierków. Ile dzieci miała ta mama?

x-ilość dzieci

100:x=20
x=100:20
x=5

Odp: Mama miała pięcioro dzieci.