Pomóżcie proszę mi w matematyce ma to na jutro na ocene zgóry dziękuje
Zadanie1.Każdą krawędz prostopadłośćianu o wymiarach 2cmx3cmx5cm zwiększono dwa razy .Ile razy zwiększyła się obiętość tego prostopadłoscianu?
Zadanie2 a) Oblicz pole powieszchni szescianu o obiętosci 8cm szesccienych
b)Oblicz obietośc sześcianu o polu powieszchni 600dm kwadratowych
c)Oblicz łączną długośc krawędzi szścianu o obiętości 27cm szescienych
.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T16:03:32+01:00
Zad 1
v1=2*3*5=30
v2=4*6*10=240
v2/v1=240/30=8 Obiętość zwiększyła się 8 razy
zad 2
a) V=a*a*a
8=a*a*a a=2 P=6*a*a P=24cm kwadratowych
b) 6*a*a= 600dm a*a=100 a=10 V=10*10*10=1000dm sześciennych
c) V=a*a*a 27=a*a*a a=3
12- ilość krawędzi
x- łączna długość krawędzi
x=12*3=36cm

2010-02-22T16:27:04+01:00
Zad.1
v1=2*3*5=30
v2=4*6*10=240
v2/v1=240/30=8
Obojętność zwiększyła się 8 razy.
zad.2
a)V=a*a*a
8=a*a*a a=2P=6*a*a P=24cm kwadratowych
b)6*a*a=600dm a*a=100a=10V=10*10*10=1000dm sześciennych
c)V=a*a*a 27=a*a*a a=3
12-ilość krawędzi
x-łączna długość krawędzi
x=12*3=36cm