Ile pieniędzy wpłaciła Ewa do banku, zakładając roczną lokatę z oprocentowaniem 2% w stosunku rocznym, jeśli po roku otrzymała 480 zł odsetek (po uwzględnieniu 20 % podatku od odsetek) ?
Początek analizy zadania :
x-pieniądze wpłacone do banku przez Ewę
102%*x-po roku jej pieniądze
480zł+20%-po roku odsetki

proszę dokończyc analizę i ułożyc równanie i rozwiązac. dam najlepszą jeżeli odpowiedź będzie się zgadzac.

2

Odpowiedzi

2010-02-22T16:06:06+01:00
80% odsetek to 480

80-480
100-x
100 x 480
x=-----------
80
100 x 48
x=------------
8
25 x 48
x=-----------
2
x=25 x 24
x=600
odsetki = 600zł

k x t x p
d=----------
100

100d = k x t x p

100d
k = --------
t x p
100 x 600
k = ------------
1 x 2
60000
k = ---------
2
k = 30000zł
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T16:13:25+01:00
D=kpt/100
d-odestki
k-kapitał
p-procent
t-czas

480+0,2=k*102%*1/100
480,2=1,02k/100 |100
4800=1,02k /1,02
k=4705,9