Zad.1
15 litrowe naczynie jest wypełnione wodą. Naczynia 7-, 6-, 2- litrowe są puste. Należy przygotować trzy 5-litrowe porcje wody. Jak to można zrobić (bez dodatkowych naczyń)?
Zad.2
Znajdź wszystkie pary liczb naturalnych spełniające równanie:

/ to jest kreska ułamkowa

1/x + 1/y = 1/2


daję najjj.... ;))
wszystkie obliczenia mają być ;)))

2

Odpowiedzi

2010-02-22T16:24:04+01:00
Zad.1
Do naczyń o pojemności 7 i 6 litrów wlać po 5l wody. A pozostałe 5 litrów pozostawić w 15 litrowym naczyniu.

zad.2
x=1
y=2
1/1+1/2=1/2
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T16:25:34+01:00
5 litrów do naczynia 7-litrowego
5 litrów do naczynia 6-litrowego
i 5 zostaje w 15-litrowym
wlewać naczyniem 2-litrowym do pierwszych 2 po 2 pełne i po 1 połówce. W 3 samo zostanie 5 litrów.
1 5 1